torsdag1 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklamkampanjer en klimatbov – klimatberäkning nästa för mediebyråerna

Mediebyråer

Att beräkna klimatavtrycket för reklamkampanjer blir vanligare bland mediebyråer och flera initiativ är igång.


Wavemaker i rekryteringsräd

Mediebyråer

Den Group M-ägda mediebyrån Wavemaker har knutit till sig fem nya medarbetare.


De kan bli Årets Säljorganisation och Årets Annonsör

Mediebyråer

Ytterligare nomineringar till Stockholm Media Award avslöjas. Denna gång i kategorierna Årets Säljorganisation och Årets Annonsör.

Innehåll från Resumé

Nya Resumé – här når du de mest pålästa experterna inom reklam och kommunikation

Innehåll från Resumé


Mindshare Sveriges vd avgår

Mediebyråer

Clara Grelsson slutar som vd för Mindshare Sverige till sommaren.


OMG flyttar till Slussen – samlar alla byråer

Mediebyråer

Omnicom Media Groups sju byråer flyttar till Katarinahuset.


Speljätten väljer Howcom: ”Kommer ha en viktig roll”

Mediebyråer

Spel- och casinojätten Comeon group väljer Howcom som ny partner för media- och kommunikationslösningar i Sverige.


Kundrörelserna Q1: Här är mediebyråerna med nya kunder in

Mediebyråer

Clas Ohlson, Burger King, Kicks, OKQ8 och 35 annonsörer till – här är listan över mediebyråernas kunder in och ut under det första kvartalet.


Umeå Energi till Context Media

Mediebyråer

Mediebyrån Context Media har kammat hem en upphandling som uppskattas till 8 miljoner svenska kronor årligen.


Publicis tappar jätteuppdraget för Burger King

Mediebyråer

UPPDATERAD. Publicis bildade den interna byrån ”Publicis King” för att ta hand om storkunden Burger King. Ett år senare återstår bara pr-uppdraget. ”Vi tycker självklart att det är tråkigt att samarbetet med Burger King blir mindre”, säger Emma Thorp, vd på Publicis Groupe.


Så påverkar Goat-köpet Group M i Sverige

Mediebyråer

WPP:s köp av influencer marketing-byrån Goat markerar nytt strategiskt kliv för Group M. ”Influencer marketing bör vara en naturlig del av alla kunders mediemix”, säger Camilla Sandström som leder nya Goat i Sverige.


Publicis sjösätter analysplattform: ”Ser fram emot att hjälpa kunderna vinna slaget i den digitala hyllan”

Mediebyråer

Efter uppköpet – Publicis lanserar den globala, digitala ehandels-analysplattformen Profitero i Sverige.


Dentsu vill inspirera unga vuxna i ytterområden: ”Vi kan ta ett mycket större samhällsansvar”

Mediebyråer

Mediebyrån Dentsu anordnar workshop för att få unga vuxna att få upp ögonen för mediebranschen. ”Det går ut på att inspirera och berätta vår väg in i mediebranschen”, säger Jean-Pierre Bou Assaf på Dentsu som är en av tre som ligger bakom initiativet.


OKQ8 plockar in Hear som mediebyrå: ”Drömstart på 2023”

Mediebyråer

Hear tar hem ännu en vinst i mediebyråvärlden. Efter att ha vunnit Hemköp tidigare i år tar de nu hem OKQ8: ”Ett välrenommerat varumärke i en bransch som nu förändras i grunden”, säger Urban Hilding på Hear.


Howcom köper in sig i designbyrå

Mediebyråer

Mediebyrån Howcom fortsätter att bredda gruppen och köper in sig i designbyrån Create/Remain.


Iprospect vinner nordiskt uppdrag för Clas Ohlson

Mediebyråer

Clas Ohlson konsoliderar sina medieuppdrag – väljer Iprospect som ny mediebyrå.


Lego letar global mediebyrå

Mediebyråer

Det klassiska leksaksföretaget Lego har inlett en global jättepitch för att hitta sin nästa mediebyrå.


Hon är ny COO på PHD

Mediebyråer

Linda Borg är ny Chief Operating Officer (COO) på mediebyrån PHD.


Teads och Dentsu rullar ut mätprogram i Norden – uppmärksamhet i fokus

Mediebyråer

Teads Attention Program ska mäta hur mycket verklig uppmärksamhet en digital kampanj genererar – och sedan hjälpa annonsören med optimering. Ett sätt att angripa utmaningar med effekt och annonsutgifter, menar Teads David Bornhammar: ”Hög viewability betyder inte att en annons har blivit sedd”.


Här är juryn som dömer i Stockholm Media Award

Mediebyråer

Jurygruppen som dömer i kategorierna Årets kampanj och Årets annonsör är klar. ”Vi har lyckats samla en mycket kompetent jurygrupp, säger juryordförande Ulrica Bååthe.


Isadora till Hearts & Science

Mediebyråer

Hearts & Science vinner mediepitch för Isadora – får i uppdrag att etablera varumärket på den tyska marknaden.


Andreas Fyrlund till Publicis

Mediebyråer

Publicis knyter till sig Andreas Fyrlund som chief digital officer.


Omnicom tillsätter operativ chef

Mediebyråer

För att stärka holdingbolaget utser OMG en operativ chef, vilket är en helt ny tjänst.


OMD får förnyat förtroende av Liseberg

Mediebyråer

Efter en upphandling väljer Liseberg att återigen jobba med OMD. En varumärkesförflyttning står nu på agendan.