Gå direkt till textinnehållet

"Tre saker GDPR inte kommer leda till"

Med endast två veckor kvar tills GDPR träder i kraft listar Dagens Medias bloggare Emma Blom tre saker som den nya dataskyddslagen inte kommer innebära.

1. Sämre riktade annonser

Det kommer inte leda till att vi gör ett stort återtag till ett numera omodernt förhållningssätt till att köpa media, som innebär reach, reach och åter reach. Vi måste tvärtom mer än någonsin börja och fortsätta prata om  relevans. Relevans är det som räddar oss från att kasta pengar i mörka programmatic-hål och smutsiga felprissatta Facebookannonser utan verkan. Relevans är vårt mätvärde som vi måste använda för att först med hjälp av det gå brett. Man kan likna det vid en rockkonsert där publiken, den enorma publiken för övrigt, antingen sjunger med i din låt eller inte har en aning om vem du är eller vad du gafflar om därframme och därmed inte har något som helst intresse av dig.

Läs hela inlägget i Emma Bloms blogg hos Dagens Media.

Publicerad 2018-05-14 12.52Uppdaterad 2018-05-14 12.54

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: