Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


ANNONS

Innehåll från JCDecaux

JCDecaux fördubblar antalet digitala reklamplatser i Stockholm: “Ett extremt tungt nätverk”

Med ett stort antal nya skärmar i Stockholms innerstad utgör JCDecaux' Digisize numera ett av Europas starkaste digitala nätverk i utomhusmiljö.


Publicerad 2019-06-10 12:07
Uppdaterad 2019-06-10 12:12

Dela artikeln:

JCDecaux har under våren poppat upp med ett stort antal nya, fristående digitala reklamytor i centrala Stockholm och är numera stadens ledande aktör inom fristående, digital utomhusreklam. Det firade man med en symbolisk invigning på Norrmalmstorg, där bolagets vd Magnus Heljeberg avtäckte en ny reklamtavla.

– Ända fram till 2015 såg det ut i Stockholm som i de flesta städer i världen, med totalförbud för all digital utomhusreklam. Men vår huvudstad har verkligen gått i bräschen, mycket tack vare att politiker och tjänstemän snabbt har förstått att det här med digitalt är en bra idé, även för Stockholm stad, sa Magnus Heljeberg under invigningen.

Animerad reklam

I avtalet ingår att Stockholm stad får hälften av varje 60-sekunderslopp till att sprida sin egen information.

– Något som är helt unikt i Europa är att vi har tillstånd att köra animation på tavlorna, så där ligger Stockholm långt före världsmetropoler som London och Paris. Det här är bland de mest avancerade skärmarna som finns, som känner av ljusstyrkan utomhus, och anpassar sig därefter. Det är ingen enkel strålkastare, utan snygga, designade möbler som förhöjer upplevelsen i gaturummet.

Stockholms bästa platser

De nya reklamplatserna – som finns på attraktiva adresser som till exempel Norrmalmstorg, Kungsholmstorg och Norr Mälarstrand – gör att bolaget numera har ett av Europas starkaste digitala nätverk i utomhusmiljö.

– Vi har nu möjlighet att ge våra kunder det starkaste erbjudandet för digital reklam i utomhusmiljö. Vi har flest reklamytor och på de bästa platserna där flest människor rör sig, säger Magnus Heljeberg, som menar att det finns ett antal fördelar med att synas i utomhusmiljöer.

Lätt att anpassa budskapet

– När man rör sig utomhus är man pigg, alert och mer fokuserad. Man är som mest mottaglig för att ta till sig nya budskap i utomhusmiljö. Och digital utomhusreklam har visat sig ge fantastiska resultat i kombination med mobil marknadsföring eller kampanjer via sociala medier. De väcker extra uppmärksamhet tack vare rörligheten och ger möjlighet till full flexibilitet om man vill anpassa budskapet i sin kampanj efter tid på dygnet, säger Magnus Heljeberg.

De övriga digitala reklamplatserna finns på bland annat Sveavägen, Drottninggatan, Medborgarplatsen, Kungsgatan, Birger Jarlsgatan och Odenplan.

Vill du veta mer om hur du dominerar digitalt i Stockholm city? Välkommen att kontakta JCDecaux!

Läs mer om JCDecaux' tillväxt här!