Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Under 15

Sebastian Broms: ”Det är konstgjord andning för marknadsförarers strategier”

Publicerad: 13 september 2021, 05:33

Sebastian Broms är kommersiell chef på Noa Ignite.

I det 196:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av Sebastian Broms för att diskutera tredjepartscookies och hur det påverkar e-handlare.


Ämnen i artikeln:

Henric SmolakCookiese-handel

Sebastian Broms har startat flera bolag och är i dag kommersiell chef på Noa Ignite. Trots att 25 år har gått sedan e-handeln startade menar Sebastian Broms att allt för mycket fokus ligger på att konvertera kunder direkt. Men detta kommer att förändras snart menar han. 

– Vi ser redan att trenden är tydlig gällande tredjepartsdata och att det bara kommer bli svårare att nå sina målgrupper med riktade budskap. Framtidens e-handlare måste ha starka relationer till sina kunder. Man kommer behöva förtjäna dess uppmärksamhet och data på ett helt nytt sätt, säger Sebastian Broms i podden. 

Vidare menar han att det digitala landskapet har utnyttjat sättet man kunnat använda data på. Det har varit för enkelt för marknadsförare att köpa tredjepartsdata och därigenom fokusera konverteringsorienterade budskap. 

– E-handeln och dess marknadsföring går på konstgjord andning och snart väntar den digitala butiksdöden. När det kommer krävas mer av företag gällande kundkontakt, innehåll och starka varumärken kommer många e-handlare att försvinna. Man kommer behöva fokusera på att skapa värde och jag skulle vilja dra det så långt att framtidens framgångsrika bolag kommer behöva bli mediebolag. 

Lär dig mer om tredjepartscookies död i dagens avsnitt här: 

Du hittar även ”Under 15” här: 

Acast: Under 15
Spotify: Under 15
Itunes: Under 15 

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News