Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Under 15

Jonas Hammarberg : ”Pandemin blev den perfekta stormen”

Publicerad: 10 januari 2022, 06:37

Henric Smolak gästas av Jonas Hammarström, grundare av Spce, i avsnitt 213 av podden Under 15.

I det 213:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av författaren, föreläsaren och Spce grundare Jonas Hammarberg. Duon diskuterar digitaliseringens framfart och pandemins effekter på vårt näringsliv.


Ämnen i artikeln:

Under 15Henric Smolak

Den senaste pandemin har skapat den perfekta stormen som har lett till ett paradigmskifte. En kris där bolag som vågat satsa och förändras blir vinnare och de resterande förlorar stort. Detta menar Jonas Hammarberg är en spännande tid som kommer ha stora konsekvenser i vårt samhälle.

– Innan pandemin hade vi en lågkonjunktur och digitalisering som formade samhället och tillsammans med en pandemi blev det den perfekta stormen som förändrade det mesta. Flera industrier har fått tänka om helt och databolagen har blivit vinnarna, säger Jonas Hammarberg i podden.

Jonas Hammarberg tog vara på krisen och startade ett eget bolag vid namn Spce som skulle bli världens första digitala säljrum. Enligt researchföretaget Gartner kommer 80 procent av alla köp- och säljarinteraktioner ske digitalt 2025.

– Även om många gillar mänskliga möten föredrar 9 av 10 på köparsidan digital interaktion. Makro-trender som digitalisering, globalisering och hållbarhet pekar också i denna riktning. Att sälja till företag är också mycket mer komplext och därför behövs bättre digitala verktyg, säger Jonas Hammarberg.

Lär dig mer om framtidens digitala ekosystem i dagens avsnitt här:

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Acast är blockerad under “Visa våra partners”.

Du hittar även ”Under 15” här:

Acast: Under 15
Spotify: Under 15
Itunes: Under 15  

Ämnen i artikeln:

Under 15Henric Smolak

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.