Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Under 15

Influencern Lisa Olsson: ”Att starta bolag var ett naturligt nästa steg”

Publicerad: 12 juli 2021, 05:41

Influencern Lisa Olsson gästar Henric Smolak i podden ”Under 15”.

I det 187:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av Lisa Olsson, som startat smyckesföretaget Nootka. Duon diskuterar den växande trenden med influencers som startar egna företag.


Ämnen i artikeln:

Under 15

Lisa Olsson startade sin blogg Lisaplace när hon var 13 år gammal. Sedan dess har hon arbetat med sina egna kanaler, och idag har hon hundratusentals följare på instagram.

För två år sedan startade hon sitt egna smyckesföretag Nootka.

– Jag har de senaste åren haft en tydlig strategi för hur jag vill positionera mitt personliga varumärke. Jag har också insett hur beroende jag är av plattformar som Instagram. Det var ett naturligt steg för mig att starta eget, säger Lisa Olsson i podden.

Det är många varumärken som de senaste åren blivit associerade med influencers som exempelvis Ida Warg och Bianca Ingrosso. Lisa Olsson menar att det finns flera olika modeller och sätt att starta ett företag på. Men att skapa produkter som är anpassade till respektive community är ett måste menar hon.

– Det finns många företag som gör samarbeten under kollektioner eller startar bolag tillsammans med influencers. Det har varit viktigt för mig att bygga mitt företag från grunden. Jag är en perfektionist och brinner verkligen för smycken, säger Lisa Olsson.

Du hittar även ”Under 15” här:
Acast: ​Under 15
Spotify: ​Under 15
Itunes: ​Under 15 

Ämnen i artikeln:

Under 15

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.