Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Under 15

ICIW:s grundare Gustaf Ollas: ”Håll koll på ditt varumärke”

Publicerad: 14 juni 2021, 06:02

Henric Smolak i podden Under 15 gästas av Gustaf Ollas, grundare av ICIW.

I det 183:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av ICIW:s grundare Gustaf Ollas, som diskuterar hur man bygger ett starkt och framgångsrikt varumärke i en digital era.


Ämnen i artikeln:

Under 15Henric Smolak

Gustaf Ollas bloggade om träning och hälsa när han saknade funktionella och stilrena träningskläder för eget bruk. Detta blev till en företagsidé som har växt och blivit en e-handelssuccé som idag omsätter hundratals miljoner kronor.

– Jag satte upp en post-it lapp i mitt badrum där det stod ”I Can I Will” för att motivera mig att nå mina mål. Därav blev det ett naturligt namn på mitt företag. Entreprenörskap handlar just om att sätta höga mål och jobba hårt för att nå dem, säger Gustaf Ollas i podden.

Att bygga ett starkt varumärke tar tid och kräver att man också prioriterar det, menar Gustaf Ollas. Under sin företagsresa har han bland annat hamnat i en lång tvist med den internationella giganten Under Armour – som han lärt sig mycket av.

– I framför allt ett digitalt bolag är varumärket viktigt. Det måste skapa nyfikenhet, intresse och ha ett syfte. I början av resan fokuserade jag för lite på just varumärket och det gäller att prioritera det för att kunna vara långsiktig.

Du hittar även ”Under 15” här: 

Acast: Under 15
Spotify: Under 15
Itunes: Under 15 

”Under 15” är podden för dig som snabbt och effektivt vill hålla dig uppdaterad i vår snabbföränderliga värld. Podden produceras i samarbete med Dagens Media och görs av Henric Smolak, vd på medietechbolaget Strossle.

Ämnen i artikeln:

Under 15Henric Smolak

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.