Få hela storyn
Starta din prenumeration
Under 15
Publicerad: 22 Februari 2021, 06:39
I det 166:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av modeikonen och PR-proffset Fredrik Robertsson
Foto: Under 15
I det 166:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av modeikonen och PR-proffset Fredrik Robertsson för att diskutera hur man som företag och individ bör agera när man vill nå ut i bruset.
Fredrik Robertsson har drivit egen byrå, blivit prisad som ett av vårt lands bäst klädda män, skrivit bok och besökt de finaste modevisningarna i världen. Hans röda tråd är det kreativa och udda som fått honom att bli en expert när det gäller att nå ut i bruset.
– All marknadsföring är så tråkig idag. Budskapen är övertydliga och det är alldeles för mycket fokus på sälj. Man arbetar väldigt kortsiktigt och väldigt få företag har koll på hur de vill positionera sitt varumärke om tre års tid, säger Fredrik Robertsson i podden.
Han uppmanar företag till att våga göra mer kreativa kampanjer.
– Företag behöver ha en identitet och det är i kommunikationen man måste visa upp företagets själ. I en tid där hållbarhet ständigt diskuteras kan företag inte bara fokusera på masskonsumtion och sälj. Det är en dålig strategi, säger Fredrik Robertsson i podden.
Lär dig mer om hur man bäst når ut i bruset i dagens avsnitt här:
Du hittar även ”Under 15” här:
Acast: Under 15
Spotify: Under 15
Itunes: Under 15
”Under 15” är podden för dig som snabbt och effektivt vill hålla dig uppdaterad i vår snabbföränderliga värld. Podden produceras i samarbete med Dagens Media och görs av Henric Smolak, kommersiell chef på mediatechbolaget Strossle.