Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Under 15

Fredrik Robertsson: ”Dagens marknadsföring är övertydlig och ostrategisk”

Publicerad: 22 Februari 2021, 06:39

I det 166:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av modeikonen och PR-proffset Fredrik Robertsson

Foto: Under 15

I det 166:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av modeikonen och PR-proffset Fredrik Robertsson för att diskutera hur man som företag och individ bör agera när man vill nå ut i bruset.


Ämnen i artikeln:

Under 15AcastSpotify

Fredrik Robertsson har drivit egen byrå, blivit prisad som ett av vårt lands bäst klädda män, skrivit bok och besökt de finaste modevisningarna i världen. Hans röda tråd är det kreativa och udda som fått honom att bli en expert när det gäller att nå ut i bruset. 

– All marknadsföring är så tråkig idag. Budskapen är övertydliga och det är alldeles för mycket fokus på sälj. Man arbetar väldigt kortsiktigt och väldigt få företag har koll på hur de vill positionera sitt varumärke om tre års tid, säger Fredrik Robertsson i podden. 

Han uppmanar företag till att våga göra mer kreativa kampanjer. 

– Företag behöver ha en identitet och det är i kommunikationen man måste visa upp företagets själ. I en tid där hållbarhet ständigt diskuteras kan företag inte bara fokusera på masskonsumtion och sälj. Det är en dålig strategi, säger Fredrik Robertsson i podden. 

Lär dig mer om hur man bäst når ut i bruset i dagens avsnitt här: 

Du hittar även ”Under 15” här: 

Acast: Under 15 

Spotify: Under 15 

Itunes: Under 15 

”Under 15” är podden för dig som snabbt och effektivt vill hålla dig uppdaterad i vår snabbföränderliga värld. Podden produceras i samarbete med Dagens Media och görs av Henric Smolak, kommersiell chef på mediatechbolaget Strossle.

 

Ämnen i artikeln:

Under 15AcastSpotify

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.