Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Under 15

Erik Zetterberg: ”Varför skulle man inte kunna prenumerera på en butik?”

Publicerad: 31 maj 2021, 05:54

”I och med digitaliseringen krävs det en förändring inom retail”, säger Singular Societys medgrundare Erik Zetterberg i veckans avsnitt av Under 15.

I det 178:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av Singular Societys medgrundare Erik Zetterberg för att diskutera framtidens retail och tanken bakom deras senaste satsning inom H&M-gruppen.


Ämnen i artikeln:

Henric Smolak

Erik Zetterberg har arbetat med mode under lång tid och efter en utlandstjänst på Amazon förstod han kraften deras medlemskap hade. Det var då idén föddes om att helt ändra affärsmodellen inom retail.

– Vi prenumererar på massa olika tjänster i dag som har revolutionerat flera industrier. Vi ville skapa ett livsstilsvarumärke med samma affärsmodell där vi inte tjänar pengar på produkterna utan tjänsten i sig. Högkvalitativa varor till självkostnadspris utgör själva grunden till Singular Society, säger Erik Zetterberg i podden.

Affärsmodellen är ny men Erik Zetterberg är övertygad om att den är här för att stanna.

– I och med digitaliseringen krävs det en förändring inom retail. Många varumärken konkurrerar om pris. Jag tror på en framtid där man inte behöver överproducera och där kvalitet är viktigt. Jag tror inte heller man behöver hitta sin marginal i produkterna man säljer. Jag är väldigt nyfiken på vad som kommer ske när vi skalar upp det här företaget, säger Erik Zetterberg i podden.

Lär dig mer om nästa generationens retail i dagens avsnitt här:

Du hittar även ”Under 15” här: 

Acast: Under 15
Spotify: Under 15
Itunes: Under 15 

Ämnen i artikeln:

Henric Smolak

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.