Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Under 15

Coca-Colas kommunikationschef: ”Alla måste ta sitt ansvar och även vi”

Publicerad: 28 juni 2021, 05:42

Det kan vara allt ifrån paketering, produkter och marknadsföring som måste förändras för att företag ska bli mer hållbara, säger Coca-Colas kommunikationschef Lisa Wahlström.

I det 185:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av Coca-Colas kommunikationschef Lisa Wahlström för att diskutera hållbarhetsstrategier och framtiden för detta globala bolag.


Ämnen i artikeln:

Under 15Henric Smolak

Coca-Cola har ett av världens starkaste varumärke och säljer miljarder produkter varje dag globalt. Lisa Wahlström menar att många inte känner till bolaget bakom i Sverige trots att de flesta konsumerar deras produkter.

Det som lockade mig att börja arbeta på Coca-Cola var att det var ett globalt bolag med ett ett starkt varumärke men även deras satsning på hållbarhet. Coca-Cola är en så pass stor global aktör och måste satsa på en hållbar och skräpfri framtid, säger Lisa Wahlström i podden.

Lisa Wahlström är positiv till framtiden och särskilt till Sveriges arbete med hållbarhet både från konsumenter och företag.

– Vi har kommit väldigt långt i Sverige men har mycket kvar att göra. Alla måste ta sitt ansvar och konsumenter måste anpassa sig till de förändringar som hållbara framtidsstrategier innebär för ett företag som exempelvis Coca-Cola. Det kan vara allt ifrån paketering, produkter och marknadsföring som måste förändras, säger Lisa Wahlström i podden.

Lär dig mer om hållbarhetsstrategier i dagens avsnitt här:

Du hittar även ”Under 15” här: 

Acast: Under 15
Spotify: Under 15
Itunes: Under 15 

Ämnen i artikeln:

Under 15Henric Smolak

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.