Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Under 15

Anders Ankarlid: ”Vi alla kommer bli medvetna konsumenter inom några år ”

Publicerad: 4 oktober 2021, 05:28

I det 199:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av entreprenören Anders Ankarlid som startat det framgångsrika företaget Agood.com för att diskutera hållbarhet som strategi.


Ämnen i artikeln:

Henric Smolak

A Good Company tillverkar och säljer bland annat mobilskal av lin, via sin globala nätbutik Agood.com. Företaget vill bidra till en bättre värld och ledorden är att gå från tanklös konsumtion till medvetna val. Bakom företaget finns en driven entreprenör med klimatpanik. 

– Vi spenderar somrarna på en gård med flera kor. Det var där det blev så påtagligt för mig att de varma somrarna påverkade vår miljö så mycket. Jag kände till slut att det var dags för mig att göra något åt det och jag ville fokusera på vår ohållbara konsumtion, säger Anders Ankarlid i podden. 

Idag är hållbarhet ett centralt begrepp i de flesta bolagen. Men Anders Ankarlid menar att kompensation inte är rätt väg. 

– Hållbarhet kommer bli likt ett teknikskifte där många bolag som inte fokuserar på detta kommer att försvinna. Vi alla kommer bli medvetna konsumenter inom några år och då kommer bara de företag som tar hållbarhet på allvar finnas kvar.

Lär dig mer om hållbarhet som strategi i dagens avsnitt här: 

Du hittar även ”Under 15” här: 

Acast: Under 15
Spotify: Under 15
Itunes: Under 15 

Ämnen i artikeln:

Henric Smolak

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.