Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Under 15

Adlibris expert: ”Vi måste sätta kunden i fokus”

Publicerad: 24 maj 2021, 05:38

I det 179:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av Adlibris strateg Kattis Åström för att diskutera kundresan och hur man som digitalt bolag bör tänka kring sina kunder i dag.


Ämnen i artikeln:

Henric Smolak

Adlibris startade som ett digitalt bolag redan år 1997 och har sedan dess blivit en av landets största handelsplatser för böcker. Trots sin tidiga digitala resa arbetar företaget fortfarande hårt med att ständigt utveckla och optimera kundresan. 

– I dag måste kunden vara i fokus. Vi måste finnas där för kunder redan när de söker inspiration om vad de vill läsa. Vår kundresa slutar inte förrän en kund har fått hem en bok på ett smidigt sätt i rätt tid och är nöjda med kundresan, säger Adlibris strateg Kattis Åström i podden. 

Kattis Åström menar att hållbarhet på senaste tid har blivit en viktig del av kundresan. 

– Hållbarhet måste vara en del av kundresan i moderna bolag. Man ska inte stirra sig blind på endast distributionen som e-handlare utan låta information och hållbara alternativ vara tillgängliga i alla olika steg. Den digitala kunden är kräsen och hållbarhet kommer bara bli än viktigare i framtiden, säger Kattis Åström. 

Lär dig mer om hur man optimerar kundresan i dagens avsnitt:

Du hittar även ”Under 15” här: 

Acast: Under 15
Spotify: Under 15
Itunes: Under 15 

”Under 15” är podden för dig som snabbt och effektivt vill hålla dig uppdaterad i vår snabbföränderliga värld. Podden produceras i samarbete med Dagens Media och görs av Henric Smolak, Vd på medietechbolaget Strossle.

 

Ämnen i artikeln:

Henric Smolak

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.