Snabbanalys
E-handeln – en utmaning eller affärsmöjlighet för mediehusen?
Publicerad: 7 maj 2020, 07:51
Allt fler mediehus satsar på e-handel. Men det är inte helt lätt att skapa en framgångsrik affär. Senioranalytikern Lars Herlin tittar närmare på Egmonts, Aller Medias, Bonniers och Schibsteds strategier.
LH
Lars Herlin
De regionala medieföretagen hoppas att e-handel ska bli en ny intäktskälla. Inspirationen hämtas bland annat från LRF Media och deras Land Shopping som blivit en succé.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.