Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Podcast

Morjas grundare: ”Många missar att kundservice kan vara den starkaste marknadsföringen”

Publicerad: 23 november 2020, 07:05

Kundservice är en underskattad marknadsföringskanal. Det menar Henrik Berg, som grundat det svenska skomärket Morjas.

I det 153:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av skoföretaget Morjas grundare Henrik Berg för att diskutera hur man bygger varumärke och en lyckad strategi när man riktar sig direkt mot konsumenter.


Ämnen i artikeln:

Henric Smolak

Klassiska herrskor av hög kvalitet kostar ofta alldeles för mycket. Det tyckte i alla fall Henrik Berg, som grundat det svenska skomärket Morjas. Efter att ha undersökt branschen kom han fram till att problemet var för många mellanhänder, brist på digital närvaro och för dålig kundresa.

– Jag vill skapa ett varumärke som smakar annorlunda och skapar en wow-känsla längs hela kundresan. Bara för att våra konkurrenter är stora anrika globala varumärken betyder inte det att ett nytt bolag som Morjas inte kan konkurrera och förändra branschen som en frisk fläkt, säger Henrik Berg i podden.

Henrik Berg tycker att många bolag missar vikten av bra kundservice.

– Många fokuserar alldeles för mycket på produkten och för lite på helheten. Man jagar bara nytt hela tiden i sin marknadsföring och fokuserar för lite på sina befintliga kunder. Min vision har alltid varit att en väl omhändertagen kund med bra kundservice och med överträffade förväntningar kommer att bli vår bästa marknadsföring, vilket också har blivit fallet för Morjas, säger Henrik Berg i podden.

Lär dig mer om direct-to-consumer trenden i dagens avsnitt här:

Du hittar även ”Under 15” här:

Acast: Under 15
Spotify: Under 15
Itunes: Under 15 

Ämnen i artikeln:

Henric Smolak

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.