Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Podcast

Influencerparet Lundell släpper podd på Acast: ”Vi vill visa nya sidor av oss själva”

Publicerad: 4 maj 2021, 09:15

I podden ”Sanningen måste fram” ska influencerparet Joakim och Jonna Lundell grillas om personliga ämnen.

Foto: Acast/Pressbild

Acast släpper podden ”Jocke & Jonna – sanningen måste fram”. Målet är att skapa Sveriges största podd.


Ämnen i artikeln:

Joakim LundellYoutubeDiscovery

Influncerparet och Youtube-kändisarna Jonna och Joakim Lundell har hundratusentals följare på Instagram och deras klipp på Youtube miljontals visningar. De har även haft stora tittarmässiga framgångar med sin streamingserie Spökjakt som visas på Discovery Plus. Något Dagens Media rapporterat om.

LÄS OCKSÅ: Exklusiv videointervju: Joakim Lundell om hetaste tv- och streaming-trenderna 

Nu ger sig paret även in i poddvärlden med podden ”Jocke & Jonna - sanningen måste fram” som görs i samarbete med poddplattformen Acast, enligt ett pressmeddelande. 

– Vi vill genom podden att våra fans ska få upptäcka helt nya sidor av oss som de aldrig tidigare fått ta del av i våra andra kanaler. Om våra följare trodde att de kände oss förut, så är det ingenting jämfört med nu, säger Joakim Lundell i pressmeddelandet.

LÄS OCKSÅ: Joakim Lundell: ”Man måste ha respekt för tittarna – det är där som tv-husen ligger efter” 

Podden uppges ta inspiration från konceptet ”heta stolen”, då duon ska grillas och tvingas vara ärliga med sina känslor.

I första avsnittet ska Joakim Lundell till exempel prata om att han har svårt att lita på andra människor. Det handlar också om de många kvinnliga fans som, enligt pressmeddelandet, vill komma åt Joakim Lundell – och hans rädsla för att bli falskt anklagad av fans. 

– Jag har blivit bränd så otroligt många gånger förut av människor som på olika sätt har utnyttjat mig vilket har ärrat mig. Jag litar inte på någon. Nu lever jag ett väldigt simpelt liv tillsammans med familjen och lägger all krut på att bygga mina bolag och den här podden tillsammans med Acast, säger han i en kommentar.

Josephine Forssjö, Nordisk innehållschef på Acast säger att det är precis detta lyssnarna vill ha: brutal ärlighet och riktigt personliga samtal, varför hon ser stor potential i podden lyssnarmässigt. Målet är att skapa Sveriges största podd, enligt Acast.

 

David Gustavsson

Reporter

david.gustavsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.