Få hela storyn
Starta din prenumeration
Podcast
Publicerad: 14 December 2020, 06:50
”Under 15” gästas av Budbees CMO.
I det 156:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av logistikföretaget Budbees CMO Simon Strindberg för att diskutera e-handel, bud och leveranser i vår digitala nutid och framtid.
Simon Strindberg hade arbetat på Klarna innan han blev en av de första anställda på Budbee. Två bolag han ansåg hade mycket gemensamt.
– På Klarna hade jag arbetat med att göra det enklare och effektivare för e-handeln gällande betalningar. Jag störde mig på hur dålig kundupplevelsen var vid hemleveranser. Det var därför otroligt roligt att få vara med och bygga upp Budbee som revolutionerat kundlogistiken och gjort det smidigare för oss alla att köpa online, säger Simon Strindberg i podden.
Enligt honom finns det tre trösklar för e-handeln för att kunna ta över mer handel ifrån retail.
– Utbudet har funnits där i flera år. Med några knapptryck har vi som konsumenter tillgång till tusentals produkter. Betalningen är nästa del som i dag fungerar väldigt smidigt. Pusselbiten som har saknats för e-handeln har varit smidiga leveranser. Det Budbee gör i dag och kommer göra i framtiden kommer göra att e-handeln kan växa mycket snabbare, säger Simon Strindberg i podden.
Lär dig mer om logtech och e-handel i dagens avsnitt här:
Du hittar även ”Under 15” här:
Acast: Under 15
Spotify: Under 15
Itunes: Under 15
”Under 15” är podden för dig som snabbt och effektivt vill hålla dig uppdaterad i vår snabbföränderliga värld. Podden produceras i samarbete med Dagens Media och görs av Henric Smolak, kommersiell chef på medietechbolaget Strossle.