onsdag31 maj

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Webcat provkör tidningen Guru

Publicerad: 12 augusti 1999, 09:02

I september/oktober kommer ett testnummer av affärstidningen Guru. Tidningen ska testas i målgruppen och om mottagandet blir bra kommer första numret inom kort.


Guru ska bli en affärstidning som vänder sig till en yngre målgrupp, primärt

60- och 70-talister. Första numret blir 116 sidor varav 70 sidor är

redaktionell text, resten är annonsidor. Guru ska handla om företagande i den

nya ekonomin.

- För oss handlar den nya digitala ekonomin dels om kunskapsintensiva företag

och deras sätt at agera på marknaden, men också om ledartyper. Det viktiga i

dessa företag är humankapitalet, säger Magnus Nygren, VD på Webcat.

I samband med att Guru testas i målgruppen ska tidningen också testas bland

annonsörer och mediabyråer. Magnus Nygren tror dock inte att det blir svårt att

sälja annonser till tidningen.

- Det är en köpstark grupp vi vänder oss till. Annonserna kommer nog att bli en

mix av traditionella affärstidningsannonser och livsstilsannonser, säger han.

Magnus Nygren vill inte avslöja vad det kommer att kosta att annonsera i

tidningen, inte heller vilken upplaga Webcat satsar på.

Guru ska distribueras både via lösnummer och prenumerationer och är ett

samprojekt mellan Bonniers veckotidningar och Webcat AB.

Tia Jumbe

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev