lördag10 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Tidskrifterna släpar efter i klimatarbetet – print och transporter tynger

Publicerad: 25 maj 2023, 05:37

Story House Egmont fokuserar bland annat på att reducera inplastningen av magasin, berättar Eva Skytte-Bjerregaard, som är ansvarig för koncernens klimatarbete.

Foto: Montage

Sveriges två största tidskriftskoncerner har kommit olika långt i sitt klimatarbete. Story House Egmont beräknar utsläppen sedan 2021 – medan Aller Media varken mäter eller har klimatmål.

Ämnen i artikeln:

Tema: Hållbarhet i mediebranschenDigitala temaveckorAller MediaEgmontHållbarhet

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Under Dagens Medias temavecka om hållbarhet i mediebranschen har vi ställt frågor till elva svenska medieföretag om deras klimatarbete. I denna artikelserie publicerar vi svaren, som bygger på mejlenkäter och uppföljande intervjuer med vissa utvalda bolag.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev