Nyheter
Tidskrifterna släpar efter i klimatarbetet – print och transporter tynger
Publicerad: 25 maj 2023, 05:37
Story House Egmont fokuserar bland annat på att reducera inplastningen av magasin, berättar Eva Skytte-Bjerregaard, som är ansvarig för koncernens klimatarbete.
Foto: Montage
Sveriges två största tidskriftskoncerner har kommit olika långt i sitt klimatarbete. Story House Egmont beräknar utsläppen sedan 2021 – medan Aller Media varken mäter eller har klimatmål.
Under Dagens Medias temavecka om hållbarhet i mediebranschen har vi ställt frågor till elva svenska medieföretag om deras klimatarbete. I denna artikelserie publicerar vi svaren, som bygger på mejlenkäter och uppföljande intervjuer med vissa utvalda bolag.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.