Nyheter
Skyddsängel ska lyfta Trygg-Hansa
Publicerad: 23 april 2014, 09:17
Försäkringsjätten lanserar en ny kommunikationsplattform – och en serie nya reklamfilmer. Se reklamfilmen här.
AS
Andrea Svanberg
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouPlay är blockerad under “Visa våra partners”.
Som Dagens Media tidigare har berättat så lanserar Trygg-Hansa ett nytt kommunikationskoncept, framtaget av reklambyrån Lowe Brindfors och varumärkesbyrån Grow.
Reklamfilmserien "Skyddsänglar", som lanseras idag, är en del av försäkringsbolagets nya varumärkes- och kommunikationsplattform "I vått och torrt" där man ska visa hur kundernas tillvaro kan förenklas.
– Vi kände att Trygg-Hansa hade tappat sin identitet genom åren och det fanns ingen tydlig inriktning. Dessutom är försäkringmarknaden väldigt odifferentierad och då behöver vi förändras, säger Eva-Lotta Göthe, varumärkeschef på Trygg-Hansa, till Dagens Media.
Filmerna ska dramatisera satsningen och utgår från en undersökning som visar att många svenskar någon gång upplevt att de har en skyddsängel.
– Skyddsänglar är en bra metafor för vad vi vill stå för, säger säger Annica Bergman, marknadschef på Trygg-Hansa.
Den nya plattformen ska fungera som ett paraply för bolagets samtliga divisioner att kommunicera utifrån.
Trygg Hansas mediebyrå är PHD och pr-byrå är Prime.
Läs mer om Trygg-Hansas stora varumärkesarbete i senaste numret av Dagens Media, nummer 7, 2014. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.