Nyheter
Ipren-mannen, trafiken efter Bin Ladin och Ronges pr-tips
Publicerad: 7 maj 2011, 05:36
Har du inte hängt med i nyhetsflödet? Dagensmedia.se listar några av de medie- och reklamnyheter du borde ha läst den gångna veckan.
SD
Stephan Drenzel
DT
Dante Thomsen
Efter 12 år har Johnson & Johnson valt att skrota Ipren-mannen, med en reklamfilm med vemodig touch.
– Efter tolv mycket framgångsrika år med Iprenmannen är det dags att gå vidare, sa Victoria Appelqvist, marknadschef på Johnson & Johnson.
REKORDTRAFIK EFTER BIN LADINS DÖD
Nyheten om Al-Qaida-ledaren Usama bin Ladens död ledde till ett högt tryck på de svenska nyhetssajterna. För dagensmedia.se berättade sajtcheferna om nyhetsbevakningen och trafiken.
– Som nyhetsmänniska får man ett rätt stort adrenalinpåslag vid sådana här händelser och det är fantastiskt att se vad som kommer ut i andra ändan, och hur snabbt det går, när redaktionen lägger i överväxeln, sa Björn Hedensjö, redaktionschef på dn.se.
PAUL RONGE BAKOM DONNERS FÖRSTA OFFENTLIGA FRAMTRÄDANDE
Pr-konsulten Paul Ronge har tidigare offentligt gett honom rådet att flytta ”så långt bort från Sverige som möjligt”. Men när Johan af Donner idag gjorde sitt första offentliga framträdande sedan skandalen briserade var det just Paul Ronge som stod i kulissen.
HOLKNEKT IN I ZEKE TASTAS BYRÅ
Zeke Tastas, som nyligen hoppade av Wiley & Partners, drar igång byrån The Pistol Agency. I ryggen har han investeraren Per Holknekt samt kunden Ladbrokes.
Veckans mest lästa artiklar:
* Aftonbladet utmanar modemagasinen
* Han blev kallad till mötesrummet "Norge" – flög till Oslo
* Lugers annonshaveri – reklamen är för snygg
Veckans mest kommenterade artiklar: