Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Varför gör SR gratisreklam för ett medtech-företag?

En hockeyspelare tilläts hylla ett privat bolags nya skyddsutrustning för hockeyspelare i både Studio Ett och Radiosporten på Sveriges Radio. Men det som inte nämndes var att spelaren själv äger 25.000 aktier i bolaget, skriver Mats Reimer, barnläkare och bloggare på Dagens Medicin.

Publicerad: 12 december 2018, 11:40

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Mats Reimer


Ämnen i artikeln:

Studio Ett

PolarCool AB har som affärsidé att hyra ut en kylmössa som sägs förebygga neurologiska skador av hjärnskakningar. Bolaget har nyligen gjort en nyemission som hoppas dra in 18 miljoner svenska

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

Studio Ett

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev