Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 5 mars 2012, 12:48
Sundsvalls Tidning puffar för sina säljare med hjälp av annonser med qr-koder.
Ämnen i artikeln:
Sundsvalls TidningVi ville hitta närheten med det rörliga materialet. Så när vi skulle marknadsföra våra säljare tänkte vi att varför inte göra det med hjälp av qr-koder, säger Katarina Joneström, säljchef på Sundsvalls Tidning.
Hur har det gått?
Nja, lite så där. Det har kommit en del positiva kommentater. Men vi skulle nog börjat med en qr-skola som förklara för läsarna vad qr-koder är för någonting.
Har många hittat sidorna med hjälp av qr-koderna?
Vi har inte kollat det ännu. Men det ska vi göra.
(Uppdatering, nu har filmerna som qr-koderna går till visats omkring 200 gånger)
Har fler testat att använda det?
Ja! Vi har kört en annonsfilm från en lokal Statoil-handlare.
Var det hans egen ide?
Det var en säljare som kom på det, Joakim Buhlér.
Ämnen i artikeln:
Sundsvalls Tidning