Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

UNT prisades på 100-wattaren

Publicerad: 16 oktober 2014, 04:28

UNT vann i går Mediekompaniets nyinstiftade Innovationspris som delades ut på 100-wattsgalan i går kväll.


Ämnen i artikeln:

UNTMediekompaniet

Juryns motivering:

Vinnaren har helt enligt prisets stadgar, på ett innovativt sätt, utnyttjat mediehusets alla nya och traditionella kanaler och skapat en helt ny affär. Vinnaren har via uppläggets effekt ökat sin och kundens intäkt. Konceptet har aktiverat kundens slutkund på ett imponerande sätt, och bland annat inneburit en ökning på hela 340 procent i en viss del av affären. Något som fick kundens vd att konstatera att det var  – deras mest framgångsrika år någonsin. Mediekompaniets Innovationspris 2014 tilldelas Upsala Nya Tidning för kampanjen 40-årsklubben för kunden Riksmäklaren.

Kampanjen bygger på en facebooksida som var avsändare för kampanjer mot de som antingen fyllt 40 år i år eller varit gifta lika länge. Varje kampanj har sedan marknadsförts i alla UNT:s kanaler med en anpassad mix för varje målgrupp.

Grunden är ju ändå if you cant beat them, join them. Värdet med den här kanalen är att det ska få spridning. Facebook är i dag en naturlig spridningskanal. Ett naturligt val, skulle jag säga. Vi testade med Facebook redan för två år sedan, men då var det lite för tidigt, säger Erik Malmstig, säljare på UNT till Mediekompaniets kundtidning MKorren.

Ämnen i artikeln:

UNTMediekompaniet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev