Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 22 april 2009, 09:11
TV4-Gruppen och Expressen intensifierar sitt arbete för att hitta nya områden och tjänster som de båda mediehusen gemensamt kan utveckla till lönsamma verksamheter samtidigt som de bevarar och utvecklar de befintliga varumärkena.
TV4-Gruppen och Expressen har under de senaste åren ingått och genomfört olika samarbeten, bland annat TV4 Sport med Sport-Expressen, rörliga bilder på nätet och TV4 Expressen Mobilab, som ska utveckla mobila tjänster.
Om vi ska klara av att fortsätta vara ledande inom det här området måste vi samarbeta mera, säger Jan Scherman, vd för TV4-Gruppen, bland annat i ett pressmeddelande.
I arbetet, som leds av företagens båda vd:ar, utreds bland annat hur samarbetet kan utvecklas kring webbaserade produkter, innehåll och tjänster.
Genom attutveckla nya tjänster och områden kan vi få ett ännu större genomslag för våra verksamheter, och därigenom också nå ökad lönsamhet, säger Bengt Ottosson, vd för Expressen, i pressmeddelandet.
mvredaktion