söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

TTELA och Bohusläningen backade rejält

Publicerad: 23 februari 2012, 22:02

Båda tidningarna tappade nästan 6 procent av upplagan.


AA

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se


Bohusläningen minskade upplagan med 5,9 procent till 28 700 exemplar. TTELA minsakde med 5,8 procent till 26 100 exemplar.

Hur mycket påverkar krisen för Saab och fordonsindustrin?

Det kan säkert bidra, på annonsmarknaden märkte vi inte så mycket av Saabs kris förrän i slutet av året när folk inte fick ut sina löner. Men vi har tappat upplaga före Saabs kris också, säger Västkustmedias vd Tommy Hermansson.

Vad beror det på?

Det är en allmän nedgång, och betalningsviljan är lägre nu. Det är fler aktörer som konkurrerar om pengarna, som mobiltelefoni och bredband, och när folk får det sämre är det vi som får stryk.

En annan orsak är att vi bytte säljorganisation i början av året och det tog ett halvår att få den på plats. Vi tappade mycket förra våren på grund av det.

Hur ser det ut i år?

Vi har ett betydligt lägre tapp nu än vi hade i början av 2011, ungefär 500 exemplar per tidning.

Medievärlden har sökt Bohusläningens chefredaktör Ingalill Sundhage och TTELA:s chefredaktör Morgan Ahlberg.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev