Medievärldens arkiv
Theo Blanco bakom ny motorbilaga
Publicerad: 17 september 2008, 04:23
Theo Blanco lanserade en framgångsrik motorbilaga på Norrköpings Tidningar. Nu gör han samma sak som marknadschef på Upsala Nya Tidning.
Theo Blanco lanserade en framgångsrik motorbilaga på Norrköpings Tidningar. Nu gör han samma sak som marknadschef på Upsala Nya Tidning.
Är det här ett koncept du tagit med dig från NT?
– Det kan man nog säga.
Var det framgångsrikt där?
– Ja, det kan man säga.
Kommer det att fungera i Uppsala?
– Absolut.
Första numret av UNT:s motorbilaga kom för tv veckor sedan, andra kommer idag. Motorbilagan blir 24-32 sidor varav 55-60 procent annonser. Den kommer varannan veckan undre lågsäsong och varje vecka under högsäsong, totalt 25-30 nummer per år.
Axel Håkansson
mvredaktion