Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Sydsvenskans e-tidning populär under påsken

Publicerad: 2 april 2013, 09:58

Sydsvenskans satsning på en dagstidning årets alla dagar har slagit väl ut. En fjärdedel av prenumeranterna läste e-tidningen under påskhelgen.


Ämnen i artikeln:

Lars DahménSydsvenskan

Sydsvenskans breda kampanj för att få prenumeranterna att använda e-tidningen har gett resultat. Över 23 000 personer läste e-tidningen under långfredagen. Nästan lika många loggade in på annandagen.

Vi är jättenöjda. Vi fick de siffror som vi hoppats på, säger chefredaktör Lars Dahmén.

Före påsk gick Sydsvenskan ut både redaktionellt och med marknadsföring för att berätta om e-tidningen.

Många har gått in och aktiverat sina digitala prenumerationer efter kampanjen, säger Lars Dahmén.

Tidningens mätningar efter påskhelgen visar att de som loggat in på e-tidningen verkligen läst den. I snitt har de besökt 30 sidor, av de 40 som e-tidningen består av. Nu kommer man att följa mätningarna noggrant den kommande veckan.

Vi vill skapa vanan att läsa e-tidningen varje dag. Det tar lång tid att forma nya mönster, men siffrorna efter påsken visar att det finns ett stort intresse. Nu ska vi göra om samma sak i maj, säger Lars Dahmén.

Sydsvenskan har fyra prenumerationspaket, där e-tidningen ingår i de tre största paketen. Sydsvenskan mellan är helt digitalt och inkluderar sajten sydsvenskan.se, mobilappen och e-tidningen.

Vi har inga siffror på hur många prenumeranterna är på mellanpaketet, men det är inte så många än så länge, säger Lars Dahmén.

Påskens e-tidning innehöll nyheter och en del reprissänt extramaterial i form av features och en påskbilaga, samt en bilaga om Allsvenskan.

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

Lars DahménSydsvenskan

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News