Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Sydsvenskan syr om betaldraperiet

Publicerad: 3 februari 2014, 12:27

Fler läsare måste betala för det digitala innehållet. Därför tänker nu Sydsvenskan förändra upplägget på sin betalmodell.


Ämnen i artikeln:

Sydsvenskan

Sedan Sydsvenskan införde sin betalmodell för precis ett år sedan har 60 000 prenumeranter aktiverat sina digitala konton. 4 000 har tagit nya, helt digitala, abonnemang. Men det är för få.

Nu planerar ledningen att strama till upplägget. Det Sydsvenskans publisher Lars Dahmén då kallade för ett betaldraperi ska bli mer märkbart för besökarna.

Fler måste slå i betaltaket, säger Lars Dahmén till Journalisten.se.

Han planerar därför att gå från att 20 artiklar i månaden ska vara gratis till att maximalt fem per vecka ska gå att läsa utan att betala.

Det kommer sannolikt också bli mindre material som ligger helt utanför betalmodellen.

Dahmén: Betaldraperi ska inte orsaka trafiktapp

Ämnen i artikeln:

Sydsvenskan

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News