Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Svenskt brons i Best-Yet

Publicerad: 11 maj 2009, 10:30

Ett av Sveriges lag kom trea i reklamtävlingen Best-Yet.
-    Det är en fantastisk prestation av det svenska laget att komma trea med tanke på att totalt 450 lag från tio länder tävlar i Best YET, säger Maria Diskay, projektledare för den svenska upplagan av Best YET som arrangeras av TU.


Det svenska bronslaget består av Philip Frendberg, B9 Advertising, och Tobias Grönberg, Deasign.

Vann gjorde ett team från Belgien, tvåa kom ett team från Nederländerna.

Tävlingen gick ut på att göra en dagspressannons för ett välgörenhetsprojekt ”Room to Read”. Deltagarna hade en och en halv dag på sig att ta fram sitt bidrag. Till sin hjälp hade de bara papper, penna och den gena kreativiteten.

Se vinnarna och deras bidrag här:

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.