Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

SvD:s utgivare: ”Inte en public servicekrona till Facebook och Google”

Public service-bolagen ska använda sociala plattformar med försiktighet och värna de kommersiella mediernas konkurrensförutsättningar. Men vad betyder det i praktiken? Vi vill se en bred dialog om kvalitetsjournalistikens framtida villkor och bidrar här med konkreta förslag på hur de nya skrivningarna i public service-propositionen kan tolkas, skriver SvD:s Anna Careborg och Martin Ahlquist.

Publicerad: 2 juli 2019, 05:00

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Martin Ahlquist, stf ansvarig utgivare på Svenska Dagbladet och Anna Careborg tidningens publisher. Foto: Tomas Oneborg/Malin Hoelstad


Ämnen i artikeln:

SvD

Medielandskapet stöps om. Internationella aktörer lockar till sig både annonsörernas pengar och publikens uppmärksamhet. Nätjättar som Facebook och Google är extremt duktiga på att paketera och distribuera information i en

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

SvD

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev