Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Störtras för pressens reklamintäkter

Publicerad: 8 januari 2019, 08:10

Jämfört med december förra året har annonseringen i dagspressen på landsorten rasat med 35,9 procent, och i storstadspressen med 29 procent. Samtidigt mer än dubbleras annonserna i radio.

Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

LDV

Lucas De Vivo


Annonsmarknaden i medierna är stekhet. Men trenden spiller inte över till pressen. För samtidigt som investeringarna, via mediebyråerna, i exempelvis radio ökat med 58,9 procent i december jämfört med samma

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev