Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Storbritanniens mobilannonsering slår print i år

Publicerad: 11 mars 2014, 06:39

Det kommer att köpas mobilannonsering för omkring 2,3 miljarder pund i år i Storbritannien. Det motsvarar en ökning på över 20 procent.


Ämnen i artikeln:

Storbritannien

Printannonseringen kommer enligt nya prognoser som presenterades i går att gå från 2,2 miljarder pund 2013 till 2,1 miljarder pund i år. Det motsvarar en marknadsandel på 13,8 procent.

2017 har siffran sjunkit ytterligare. Då beräknas annonseringen i tryckta dagstidningar ge 1,9 miljarder pund vilket betyder en marknadsandel på 11,2 procent.

Om tre år, 2017, kommer den sammanlagda digitalannonseringen nå 9 miljarder pund i Storbritannien.

Ämnen i artikeln:

Storbritannien

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.