Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Stampen och HD-Sydsvenskan väljer SprintAd för gratistidningarna

Publicerad: 23 juni 2015, 06:12

Säljbolaget SprintAd ska sälja HD-Sydsvenskans och Stampen Local Medias hushållsdistribuerade lokala gratistidningar exklusivt på riksmarknaden.


Totalt handlar det om 15 titlar med en total upplaga på ca 570 000 exemplar: SprintAd kommer att sälja City och Hallåkonceptets nio tidningar i södra Sverige och Stampens gratistidningsföretag, Givabs sex veckoutgivna tidningar i västra Sverige.

”Vi ser fram emot ett samarbete med SprintAd för våra lokala gratistidningar. Vi ser att potentialen för våra tidningar är betydligt större än den nivå vi ligger på idag och hoppas givetvis se betydande ökningar från riksannonsmarknaden” säger Stampen Local Medias försäljningschef Magnus Andreasson i ett pressutskick.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev