Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Stampen köper in sig i populära sajter

Publicerad: 4 juli 2006, 10:41

Stampen AB satsar hårdare på nya medier. Koncernen startar nytt dotterbolag och blir majoritetsägare i Familjeliv Media AB, som driver webbplatserna Familjeliv och Bröllopstorget.


Köpet av Familjeliv Media AB är ett led i koncernens ökade satsning på nya medier. Rekryteringen av en vd till det nystartade dotterbolaget Stampen Media beräknas vara klar i början av hösten.
Sajten Familjeliv har växt snabbt och har i dag cirka 38 000 medlemmar och cirka 290 000 unika besökare per månad. Bröllopstorget har cirka 240 000 unika besökare per månad.
Stampen AB har köpt 55 procent av aktierna i Familjeliv Media AB. Koncernen har också ökat sitt ägande i Bohusläningen, från 48 till 51 procent. Övriga ägare är Gösta Walin (27 procent), Lidköpingspress AB (12) och Jacob Zeilon Arkitekt AB (10).

mvredaktion

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev