Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Stampen köper in sig i eventbyrå

Publicerad: 7 september 2011, 05:43

Stampen har köpt en majoritetspost av aktierna i en av Sveriges största eventbyråer.


Ämnen i artikeln:

EventMinnesotaStampen

Stampen äger nu 51 procent av aktierna i eventbyrån Minnesota. Bland företagets kunder finns bland annat Svenska Spel, Skandia och Fortum.

Årets omsättning uppges bli omkring 80 miljoner kronor och företaget har 27 medarbetare.

Med Minnesota får Stampen Media Partner en stark position inom event och upplevelsebaserad kommunikation. Vi har följt Minnesota en längre tid och är imponerade över deras förmåga att med hög professionalism och nytänkande kommunikationslösningar driva utvecklingen av en fortfarande relativt ung tillväxtbransch, säger Pelle Mattisson, VD och affärsområdeschef Stampen Media Partner i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

EventMinnesotaStampen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.