Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

SR ökar reklamradion minskar

Publicerad: 16 april 2010, 10:08

Sveriges Radio ökar sin räckvidd med 2,1 procentenheter till 48,9 procent av befolkningen. Den kommersiella radion minskar med 0,6 når nu 30,4 procent.


Ämnen i artikeln:

Radio

Radiomätning Sifo2010/2:

2010/2     2009/2
Radio totalt…..74,7..73,8
Sveriges Radio totalt………48,9..46,8
Kommersiell radio totalt30,4…31,1
Närradion totalt…2,9..3,3
SR P1….12,211,3
SR P2……1,6..1,4
SR P3....10,810,4
SR P4.…32,230,6

Räckvidd i procent anger hur många olika personer i åldern 9-79 år som hört minst fem minuter på en kanal under ett genomsnittligt dygn måndag t o m söndag.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Radio

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.