Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Schibsteds gratistidning på Moskvas gator

Publicerad: 10 oktober 2006, 09:53

Schibsteds nya gratistidning Moj rajon (Min stadsdel) finns nu ute på gatorna i Moskva, enligt Kampanje.com. Målet är en upplaga på 500 000 i april nästa år.


Schibsteds Moskva-lansering blev försenad men nu finns Moj rajon i sju av stadens förorter. Upplagan är på 160 000 exemplar, men ska öka till 200 000 under oktober. Sex nya utgåvor släpps i december och ytterligare sju i april nästa år. Då kommer tidningen att finnas i 20 stadsdelar och ha en upplaga på 500 000 exemplar. Schibsted utökar också satsningen i St. Petersburg, där tidningen funnits i fyra år och har en upplaga på 440 000. Moj Rajon har 180 anställda i Moskva och St Petersburg. Den distribueras i tidningsställ i köpcenter, träningsanläggningar, banker och andra lokaler. Tidningen har det redaktionella slagordet: ”Det som angår mig personligen”.
AXEL HÅKANSSON

Läs mer:
Schibsted intar Ryssland
Axel Håkansson

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.