fredag27 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Schibsted Tillväxtmedier ökade 2011

Publicerad: 16 februari 2012, 05:53

Både omsättningen och resultatet ökade förra året.

Ämnen i artikeln:

Schibsted Tillväxtmedier

AA

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se


Sista kvartalet ökade omsättningen  till 273 (234) miljoner. Resultatet var något sämre än föregående kvartals: 40 (44) miljoner. Marginalen blev alltså 14 procent.

Men på helåret ökade omsättningen till 967 (781) miljoner och resultatet till 135 (120) miljoner kronor. Marginalen blev 14 procent.

I Schibsted Tillväxtmedier ingår bland annat Hitta.se, Tasteline, Lendo, Prisjakt och tv.nu

Blocket/Byt Bil inte ingår i Schibsted Sveriges redovisning, utan sorterar under Schibsted Classified Media.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev