tisdag28 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Schibsted startar nya annonspaket med Metro

Publicerad: 24 september 2008, 10:16

Aftonbladet och Metro lanserar ett rikstäckande annonspaket med start 6 oktober. Det är en av nyheterna i kölvattnet på Schibsteds köp av 35 procent av Metro tidigare i år.


Förutom det rikstäckande Aftonbladet-Metro-paketet ingår ytterligare två annonspaket i samarbetet. De lanseras den 25 september. Det ena gäller nöjesannonsmarknaden i Stockholm och är även det ett samarbete mellan Aftonbladet och Metro. Det andra gäller detaljistannonsmarknaden i Stockholm och omfattar Aftonbladet, Svenska Dagbladet och Metro.

­ Aftonbladet har tillsammans med Metro och Svenska Dagbladet möjligheten att skapa attraktiva erbjudanden med ett räckviddspaket som omfattar över 4,2 miljoner läsare, säger Carl Gyllfors, koncernchef för Aftonbladet, i ett pressmeddelande.

Det var i maj i år som Schibsteds köp av 35 procent i Metro offentliggjordes. Konkurrensverket godkände affären den 18 september.

mvredaktion

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev