Medievärldens arkiv
Schibsted startar nya annonspaket med Metro
Publicerad: 24 september 2008, 10:16
Aftonbladet och Metro lanserar ett rikstäckande annonspaket med start 6 oktober. Det är en av nyheterna i kölvattnet på Schibsteds köp av 35 procent av Metro tidigare i år.
Förutom det rikstäckande Aftonbladet-Metro-paketet ingår ytterligare två annonspaket i samarbetet. De lanseras den 25 september. Det ena gäller nöjesannonsmarknaden i Stockholm och är även det ett samarbete mellan Aftonbladet och Metro. Det andra gäller detaljistannonsmarknaden i Stockholm och omfattar Aftonbladet, Svenska Dagbladet och Metro.
Aftonbladet har tillsammans med Metro och Svenska Dagbladet möjligheten att skapa attraktiva erbjudanden med ett räckviddspaket som omfattar över 4,2 miljoner läsare, säger Carl Gyllfors, koncernchef för Aftonbladet, i ett pressmeddelande.
Det var i maj i år som Schibsteds köp av 35 procent i Metro offentliggjordes. Konkurrensverket godkände affären den 18 september.
mvredaktion