Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Schibsted samordnar säljet

Publicerad: 8 december 2014, 09:14

En koncerngemensam strategi för den digitala annonsförsäljningen ska göra det enklare och bättre för Schibsteds kunder.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

Från årsskiftet ska Schibsted samordna sina säljorganisationer i Sverige.

Syftet är att befästa Schibsteds position som annonsörernas och strategiska partners förstahandsval för digital marknadsföring. I fortsättningen kan man till exempel köpa ett format på alla koncernens sajter, istället för att som tidigare köpa olika format på olika sajter. Kunden får mycket bättre möjligheter att köpa frekvensstyrda kampanjer och vi säkerställer en bättre och snabbare produktutveckling, säger Anders Nylander, försäljningsdirektör Schibsted Sverige i en kommentar.

Förändringen innebär bland annat att Blocket, Hitta och Prisjakt nu också ingår i försäljningsorganisationen Schibsted Sales & Inventory tillsammans med Aftonbladet, Tv.nu, Minimedia, Webtraffic, Klart.se, BytBil, Omni, Politism.se, Lajkat och Allt om Stockholm.

Svenska Dagbladet ingår i koncernens gemensamma produktutbud, men har kvar sin nuvarande organisation.

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev