Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Schibsted rekryterar RTB-experter

Publicerad: 25 mars 2014, 12:37

Schibsted har rekryterat två experter på Real Time Bidding (RTB).


Ämnen i artikeln:

RTB

Schibsted har startat området ”Schibsted Programmatic Advertising” där Robert Johansson blir chef och Chris Svensson anställd.

”Vi som publicister har ett teknikverktyg som gör att vi kan erbjuda våra annonsytor till marknaden på det här sättet. Annonsörerna har i sin tur sina egna köpverktyg som är ihopkopplade med vårat och kan därigenom handla med annonser i realtid”, säger Erik Otterberg, chef för Inventory & Ad Operations på Schibsted, till Dagens Media.

Robert Johansson kommer närmast från Aftonbladet och Chris Svensson har en bakgrund på Netric Sales.

Läs mer om RTB i rapporten Den nya annonsmarknaden på Medievärlden Premium.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

RTB

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.