Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Schibsted lanserar RTB för mobilen

Publicerad: 15 maj 2014, 08:21

Schibsted börjar med Real Time Bidding för annonsförsäljningen till alla koncernens mobilsajter och appar.


Ämnen i artikeln:

SchibstedRTB

Schibsted erbjuder redan RTB-lösningar för webben. Nu adderas Schibsteds samtliga mobilsajter och applikationer samt sajter inom Webtraffics mobilnätverk.

”Då tillgången på svenskt utrymme i mobilen via RTB är begränsat är vi glada att Schibsted nu öppnar upp sitt inventory även i mobilen. Det ger oss byråer ett starkt tillskott av mobilt utrymme i ett kvalitetssäkrat nätverk. Vinnarna är annonsörerna som nu kan nå sina målgrupper i mobilen med RTB och därigenom addera smartare styrning med högre precision än tidigare,” säger Fredrik Forsberg, Head of Programmatic, IUM, som varit med i de initiala tekniktesterna och som också aktiverat de första RTB-kampanjerna i Webtraffics mobila nätverk.

Snart kommer man att kunna erbjuda nätverk både inom och utanför Schibstedsfären samt specifika mobilsajter och applikationer.

”RTB-erbjudandet har hittills tagits emot mycket väl. Vi har sett en konstant ökning av efterfrågan hos mediebyråerna, och därför är det bra att vi nu kan erbjuda våra kunder samma möjlighet när det gäller mobilannonsering”, säger Frida Lundh, Director Data & Programmatic, Schibsted Sverige.

Läs mer om RTB i rapporten ”Framtidens annonsmarknad” på Medievärlden Premium.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

SchibstedRTB

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.