Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Scanpix och Bon i samarbete

Publicerad: 6 maj 2009, 03:43

I dag lanserar Scanpix sitt nya bildmagasin 7 modetrender i samarbete med tidningen Bon.


–    Vi vill inspirera våra kunder till att använda våra bilder på ett kreativt sätt, samtidigt som vi vill visa bredden av våra bilder. Genom att kombinera kommande modetrender med illustrationsbilder skapar det en intressant effekt, säger Sara Perers, projektledare på Scanpix, i ett pressmeddelande.

Letterhead, förlaget bakom Bon, ansvarar för idéarbete, formgivning och design av det nya magasinet.

7 modetrender distribueras till Scanpix kunder och som bilaga till Bons prenumeranter. Bilderna i magasinet togs i början av året vid modevisningar i Paris, Milano, London och New York.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.