Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Så ska Norrbottens Media kliva fram

Publicerad: 25 april 2017, 11:33

En ny kampanj ska lyfta fram mediehusets digitala utbud och kompetens.


De två välkända och mångåriga varumärkena Norrbottens-Kuriren och Norrländska Socialdemokraten (NSD) har länge stått i centrum för ägaren Norrbottens Media. Men nu vill mediehuset med hjälp av en kampanj lyfta fram hela mediehuset – och fokus ligger på marknadsföring:

– Vi är väldigt stolta över våra varumärken Kuriren och NSD och den prägel de har. Och print är bra för många företag, men det är inte det bästa alternativet för alla, säger Linn Berglund, affärsutvecklare på Norrbottens Media, och fortsätter:

– Kanske har vi inte varit tillräckligt tydliga med att förklara hur vi med vår digitala kompetens kan hjälpa Norrbottniska företagare med sin kommunikation digitalt – men det ska vi ändra på nu.

Förutom Norrbottens-Kuriren och Norrländska Socialdemokraten äger Norrbottens Media nyhetssajterna nsd.se och kuriren.nu, webb-TV, gratistidningarna Extra Luleå/Boden, Norrbottens affärer, Tryck i Norrbotten, produktionsbyrån Teknomedia, Loths Norrbotten AB samt Norrbottens Media Distribution.

Produktportföljen är stor och mediehuset kan hjälpa till med allt från produktion till distribution – i såväl egna kanaler som på sociala medier, berättar Linn Berglund.

Kampanjen som ska informera om det lanseras i dag och går brett i mediehusets olika kanaler i en månad. Dels på sajterna genom olika puffar och banners, dels i print – samt på digitala skärmar. Och så har man skapat en egen Facebook-sida, som till skillnad från nyhetssajternas Facebook-sidor, ska handla om mediehuset. Från och med i dag visar också varumärkenas respektive logotyper samhörigheten inom Norrbottens Media.

Målet med kampanjen är att de Norrbottniska företagarna ska få ökad kännedom om mediehusets kompetens.

– Vi har en bred kunskap och räckvidd som kan vara till stor hjälp för alla fantastiska Norrbottniska företagare. Deras resultat och utveckling är otroligt viktig även för oss som medieföretag som ska fortsätta verka i Norrbotten.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.