Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Så ska Mediekompaniet få fart på mobilannonseringen

Publicerad: 29 april 2013, 10:40

Mediekompaniet börjar samarbeta med Widespace. Det ska ge såväl fler säljytor som tillgång till den senaste tekniken.


Ämnen i artikeln:

WidespaceMediekompaniet

Nya annonslösningar och de senaste teknikmöjligheterna för Mediekompaniets kunder är ett resultat av samarbetet. Men Widespace, ett av de största nordiska annonsnätverken för mobiler, kommer också att sälja annonser för de 40-tal mobila dagspressajter som Mediekompaniet representerar.

Det här kommer att få fart på försäljningen som ännu så länge är lite i sin linda, tror Cecilia Ydremark, produktchef på Mediekompaniet.

Nu kan vi ge rätt lösning till varje kund. Och vi slipper alla tredje parts-lösningar.

Men det krävs mer än bara teknik för att få snurr på försäljningen. Trovärdiga siffror också till exempel. Vilket Cecilia Ydremark menar att Mediekompaniet erbjuder.

Sedan för några veckor finns alla våra sajter på Kia-index.

Widespace har i dag samarbeten med till exempel Expressen och TV4 i Sverige och Dagbladet och TV2 i Norge och MTV3 och Iltalethi i Finland.

Annonsörer som anlitar Widespace är till exempel Volkswagen, McDonalds och Procter & Gamble.

Riksmedia bygger annonsnätverk

Ämnen i artikeln:

WidespaceMediekompaniet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev