Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Så ser medieföretagens ekonomi ut

Publicerad: 20 oktober 2016, 04:52

I går släpptes rapporten Medieekonomi 2016, vilken konstaterar att det fortfarande finns lönsamma medieföretag i Sverige.


Ämnen i artikeln:

Jonas Ohlsson

Medieforskaren Jonas Ohlsson, Göteborgs universitet, presenterade i går rapporten Medieutveckling 2016 – Medieekonomi under ett seminarium som arrangerades av TU.

Den dagsfärska rapporten visar att 2015 var ett gynnsamt år att bedriva kommersiell medieverksamhet.

På Medievärlden Premium har Stefan Melesko kommenterat rapporten. Han konstaterar att DI, NWT, NLT, VK och Gota Media är några av vinnarna.

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Jonas Ohlsson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev