Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Så påverkar det extra valet annonsintäkterna

Publicerad: 5 december 2014, 07:57

I mars är det dags att rösta igen. Men valkampanjen kommer inte att leda till några större positiva resultat när det gäller dagspressföretagens annonsintäkter.


Ämnen i artikeln:

IRM

Det menar IRM:s vd Madeleine Thor.

Onsdagens besked från statsminister Stefan Löfven att det blir ett extra val i mars tog många på sängen. Och det ger inte heller partierna möjlighet till så omfattande kampanjer.

De medier som kan få ett tillskott är utomhus och tv i en begränsad omfattning.

Att den politiska turbulensen kommer att påverka annonskonjunkturen tror hon inte.

Krisen är politisk, inte ekonomisk, så den kommer inte att påverka BNP-utvecklingen. Vilket är vad som mycket ligger till grund för våra bedömningar.

Ämnen i artikeln:

IRM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.