Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Så mycket steg de digitala intäkterna

Publicerad: 29 augusti 2016, 06:16

Tillväxten under andra kvartalet innebär att de digitala annonsintäkterna nu utgör en femtedel av morgonpressens totala annonsintäkter.


Andra kvartalet ökade storstadspressen sina digitala annonsintäkter med 4,1 procent till 109 miljoner kronor visar TU:s nya internetbarometer.

Landsortspressen hade en tillväxt på 6,2 procent vilket innebar annonsintäkter på 92 miljoner kronor.

Den totala tillväxten för morgonpressens digitala annonsintäkter under andra kvartalet blev 5,1 procent. Samtidigt minskade printintäkterna med 9,8 procent för samma period. Det innebär att de digitala annonsintäkterna nu är omkring 20 procent av printintäkterna.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.