Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 25 januari 2016, 07:56
Består av tre affärsområden samt flera gemensamma funktioner.
I fredags utsåg Schibsteds Sverigechef Raoul Grünthal en ny ledningsgrupp för Schibsted Sverige. Det som ett led i det pågående förändringsarbetet inom Schibsted Media Group.
”Ett övergripande mål för den nya organisationen är att utveckla och stärka de nationella ekosystemen. Det är viktigt att vi agerar fort på omvärldsförändringar och digitala användarbeteenden. En mer integrerad organisation kommer att ge kraft och snabbhet i detta arbete”, säger Raoul Grünthal, Schibsteds Sverigechef.
Schibsted Sveriges nya organisation består av tre affärsområden samt flera gemensamma funktioner. Ledningsgruppen (Schibsted Sweden Leadership Team) består av:
Raoul Grünthal, Executive Vice President Schibsted Sverige
Martin Frey, affärsområdeschef Marketplaces. Martin Frey kommer även att jobba nära Raoul Grünthal med bland annat strategi- och affärsutvecklingsfrågor.
Mats Eriksson, affärsområdeschef Growth
Raoul Grünthal, t.f. affärsområdeschef Publishing
Gunilla Asker, vd Svenska Dagbladet
Sofia Olsson Olsén, t.f. chefredaktör och ansvarig utgivare Aftonbladet
Lena K Samuelsson, Executive Vice President Communications & CSR
Malin Bäcklund, CIO Schibsted Sverige
Håkan Halvarsson, Head of People & HR
My Goland, Head of Legal
Jörgen Konradsson, Head of Finance
Anders Nylander, Head of Sales & Inventory
Anna Svärdlång, assistent till Raoul Grünthal och ledningsgruppen.