Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 19 augusti 2009, 04:49
Om det är det dåliga vädret, bättre utbud eller att allt fler har bredband må vara osagt. Men i sommar har webb-tv-tittandet vuxit rejält. Företaget Qbrick som är stora på området har skickat ut 5,6 miljoner timmar i år jämfört med 2,5 miljoner under sommaren 2008.
Ämnen i artikeln:
Webb-tvQbrick ser till att bland annat SVT, Expressen och Aftonbladets webb-tv. Vd Eric Matsgård säger till idg.se att det inte bara handlar om vädret utan att det också finns mer väderoberoende orsaker:
– Vi har nått en punkt där finns väldigt mycket innehåll på nätet. Vill man titta på tv kan man gå in på nätet istället för vanlig tv.
Räckvidden för webb-tv börjar närma sig vanlig tv, i alla fall när det handlar om de yngre tittarna hävdar han också.
Ämnen i artikeln:
Webb-tv